רה"ע שצונח, וריצת החרדים הנפרדת: התכונה ברחובות

מוטי הלפרין 1 Comment on רה"ע שצונח, וריצת החרדים הנפרדת: התכונה ברחובות

חודשיים לבחירות – בדקנו את המתרחש בעיר רחובות, כאשר המפלגות החרדיות ממשיכות בריצה הנפרדת שלהם במטרה למקסם קולות • הקרב המרכזי הוא על ראשות העיר, כאשר רה"ע הנוכחי רחמים מלול צונח • האם החרדים יתמכו במועמד 'יש עתיד'?

הקמפיין של מלול בבחירות הקודמות, ושל שני המועמדים המובילים בבחירות הנוכחיות
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חודשיים לבחירות המקומיות, ובדקנו היום (חמישי) את המתרחש בעיר רחובות, כאשר החלק של החרדים בשלטון המקומי בעיר – הולך ומתמעט. בשיחות עם נציגי הציבור החרדיים ברחובות הם למעשה מודים בכך, מאחר ולטענתם בעיר ישנה בנייה מסיבית של עוד ועוד שכונות – שמאוכלסות לרוב על ידי תושבים חילוניים, כך שכוח המפלגות החילוניות הולך וגדל.

הקרב על המועצה, בתוך המפלגות החרדיות

גדסי, משמאל. צילום: דוברות העיר רחובות


הומינר, במפגש עם תושבים בעיר

בבחירות תשס"ג, תשס"ח ותשע"ג רצה בעיר רשימת "שס"ג", מפלגה מאוחדת לש"ס ויהדות התורה, אלא שאז אחת הקהילות הבולטות בעיר, חסידות קרעטשניף שממוקמת במקום הרביעי ברשימה המאוחדת מאחר והיא מונה כ-1,500 מצביעים, מנדט שלם במועצת העיר, בתוספת מאות תושבים שמקשיבים להוראת האדמו"ר שליט"א – הרגישה מודרת ושהיא אינה מקבלת את המקום הראוי שהיא צריכה.

בעקבות כך במערכת הבחירות האחרונה החסידות התמודדה לבד, במסגרת 'אגודת ישראל', כאשר היא השיגה בקלפי מעל למנדט. כך נכנס למועצה נציג החסידות, פנחס הומינר. מנגד, ש"ס ודגל התורה שרצו שוב פעם ביחד קיבלו שני מנדטים – כך שנציג דגל התורה ששובץ במקום השלישי, היה זקוק לרוטציה עם נציג ש"ס שהוצב במקום השני כדי שיוכל אף הוא לכהן כחבר המועצה.

סקר חדש שתוצאותיו הגיעו אמש, ואותו אנחנו מפרסמים כאן לראשונה, מגלה כי הפעם רשימות קרעטשניף (אגודת ישראל) וש"ס זוכות כל אחת למנדט – למעשה שוויון. עם זאת, במידה ודגל התורה תחבור לש"ס הם יכולים לעלות לשני מנדטים, כפי שהיה כאמור במערכת הבחירות האחרונה. כדי לנסות ולהביא קולות חדשים לש"ס, יושב ראש המפלגה בעיר הוחלף בחבר חדש – אלדד גדסי, אחרי שהשניים הראשונים ברשימה פרשו מהחיים הציבוריים. גם בדגל הוחלף הנציג שלמה מונטג בנציג חדש, עו"ד אפי בן-גד.

הקרב על ראשות העיר, מי המועמד המוביל?

שני המועמדים המובילים, מתן דיל (מימין) וזוהר בלום, בשלטי חוצות ברחובות

בנוגע לראשות העיר, המפלגות החרדיות קרובות יותר לראש העיר המכהן, רחמים מלול שכזכור היה בעבר חבר כנסת מטעם 'ש"ס'. עם זאת, "הסיטואציה הפעם יותר מורכבת" לפי בכירים במפלגות החרדיות, מאחר ומלול מקבל בכל הסקרים כ-13% בלבד, כאשר מרבית הסיכויים הם שהוא יפסיד את ראשות העיר. המועמד המוביל שצפוי לנצח הוא מתן דיל, שנתמך בצורה רשמית על ידי מפלגת 'הליכוד'.

המועמד העיקרי מול מתן דיל הוא זוהר בלום, מועמד גוש המרכז-שמאל, כאשר שניהם צפויים לעלות לסיבוב שני בקרב על ראשות העיר. בעקבות הנתונים הללו, עד כה המפלגות החרדיות לא הודיעו על תמיכה רשמית במועמד כלשהו לראשות העיר. באופן מפתיע, על אף שבלום שלא קרוב לדעותיהם ואף התמודד לכנסת ברשימת 'יש עתיד' – הוא נמצא בקשרים טובים וחמים עם המפלגות החרדיות, כאשר הוא מחזיק כבר 15 שנה את תיק החינוך בעיר ומסייע להם רבות. עם זאת, בצורה טבעית המפלגות החרדיות נוטות לתמוך במתן דיל.

כאשר שאלנו האם בכל זאת יש אפשרות שיתמכו בראש העיר המכהן, מלול, הבהירו במפלגות החרדיות ש"ברור שהוא אופציה", תוך שהם מסבירים כי "כרגע הוא במקום השלישי במירוץ לראשות העיר – ככה שלא גבוהים הסיכויים שנתמוך בו. אבל כמו שאמרנו, הכול יכול לקרות. בחודש האחרון שלפני הבחירות נבצע סקרים, נבדוק ונלך עם המועמד בעל הסיכויים הכי גבוהים לנצח".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    הימני בתמונה זה רחמים מלול ולא מתן דיל